آیا شما یک visual thinker  یا متفکر دیداری هستید؟

تفکر دیداری چیست؟

تفکر دیداری ، که برخی ممکن است از آن به عنوان “یادگیری تصویری” یاد کنند ، پدیده ای است که از طریق آن موضوعات  بوسیله  پردازش دیداری آنها آموخته می‌شوند. این یک روش برای تنظیم ایده ها و تفکرات به صورت گرافیکی است.

به عبارت دیگر ، تفکر بصری را می توان توانایی دیدن کلمات مانند یک سری عکس تعریف کرد. برخی از افراد متفکر دیداری هستند و شاید شما هم یکی از آنها باشید. البته که توانایی منحصر به فردی است. دانستن اینکه شما یک متفکر دیداری هستید، بر نحوه یادگیری پس از آن تأثیری ندارد. این فقط برای تغذیه کنجکاوی شماست. به علاوه ، از این پس می توانید فرایندهای یادگیری خود را بهتر مدیریت کنید.

تصور کنید که در خیابان هستید ، در تلاش برای یافتن محلی ، از یک غریبه نشانی را سوال می کنید. چگونه آدرس را بهتر به خاطر می آورید؟ به صورت شفاهی توضیح داده شود؟  روی کاغذ نوشته شود؟  و یا از روی نقشه نشان داده شود؟

قرار است خانه ای در فضای خالی ساخته شود. طراح دقیقاً در کنار شماست و توضیح می دهد که چگونه نقشه ساخته می شود. چگونه می توانید طراحی نهایی خانه را تصور کنید؟ گوش دادن به طراح در توصیف فراز و نشیب های طرح ، یا نگاهی گذرا به نقشه خانه؟ و یا اینکه خودتان نقشه خانه را ترسیم کنید؟

برای متفکران دیداری تصور طراحی نهایی یک خانه با مشاهده نقشه آن آسان تر از گوش دادن به شخصی است که آن را توصیف می کند.

آیا تا به حال سعی کرده اید برای دوست خود چیزی مبهم را توضیح دهید ، و ناگهان در میانه بحث ، یک مداد و کاغذ بخواهید تا تصویری که موضوع را بیشتر روشن می کند ترسیم کنید؟

برخی از افراد از طریق به خاطر سپردن و تکرار کلمات می آموزند ، در حالی که دیگران ممکن است این کار را با تصویر پردازی موضوع انجام دهند.

اکنون که اساساً آموخته اید مفهوم اساسی چیست ، اجازه دهید ما ادامه دهیم و ببینیم آیا می توانید نشانه های اثبات یک متفکر دیداری را در خود پیدا کنید.

نشانه هایی که بیان کننده ای که آیا شما یک متفکر دیداری هستید؟

علائم ساده ای وجود دارد که می تواند شما را به عنوان یک متفکر دیداری معرفی کند. با این حال ، احتمال دارد که تاکنون به آنها توجه نکرده باشید.

  • آیا به شما گفته شده که حافظه‌ عکاسی دارید و یا خودتان متوجه شدید که از موضوعات تصویری مانند یک عکس در ذهن دارید؟

شما احتمالاً کسانی را دیده اید که بیشتر اوقات گوشی های هوشمند خود را برای گرفتن عکس از هر چیزی که می خواهند بخاطر بسپارند ، بدست می آورند. ذهن یک متفکر دیداری مانند یک دوربین عمل می کند به شرط اینکه روی این موضوع تمرین کرده باشد. به این معنی که از اتفاقات و صحنه ها در ذهن خود  تصویر ایجاد می‌کند.

متفکران دیداری مطالب را از طریق تصاویر به خاطر می آورند. آنها ناخواسته سعی می کنند حافظه عکاسی خود را توسعه دهند. بنابراین ، اگر بخواهند یکبار چیزی را بخوانند و آن را بخاطر بسپارند ، به احتمال زیاد از حافظه تصویری خود استفاده می کنند.

ذهن یک متفکر دیداری مانند دوربین عمل می کند.

  • متفکر دیداری تخیلات قدرتمندی دارد.

اگر یک متفکر دیداری هستید ، به احتمال زیاد تمایل دارید که تصورات سه بعدی عالی داشته باشید. شما نیازی به توصیف اشیا با استفاده از کلمات بی شمار از دیگران ندارید تا به شما کمک کند آنها را در ذهن خود به تصویر بکشید. شکل‌ها بلافاصله در ذهن شما شکل می گیرد ، شاید با کمک یک نقاش جادویی توانا. داشتن یک تخیل شگفت انگیز می‌تواند شما را به یک فرد فوق العاده خلاق تبدیل می کند. شما در پیش بینی آینده یک برنامه، مهارت دارید. شما می توانید در طول زمان پرواز کنید و آنچه را که قرار است اتفاق بیفتد را  پیش بینی کنید.

به روزهای قدیمی خود در دبیرستان فکر کنید. دانش هندسه شما چقدر رضایت بخش بود؟

شما احتمالاً می توانید سه بعدی معکوس؛ شکل سه بعدی، را در ذهن خود راحت تر از آنهایی که دوستتان هستند و حتی سوالات دو بعدی را روی کاغذ حل کنند ، تصور کنید.

  • یک متفکر دیداری یک خیال پردازی خارق العاده است.

متفکران دیداری دوست دارند رویاپردازی کنند و این گاهی اوقات از کنترل آنها خارج است. دیگران در مورد ایده ها معمولاً سطحی فکر می کنند ، اما متفکران بصری عمیق تر و عمیق تر می شوند. آنها ایده ها را گسترش می دهند و هر نوع جنبه ای که یک ایده یا فکر در قلب آن داشته باشد را در نظر می گیرند.

به زمانی فکر کنید که یکی از دوستان شما و شما قصد سفر به جنگل دارید. فرض کنید دوست شما در مورد خوابیدن کنار رودخانه ای که از جنگل عبور می کند صحبت کند. او فقط چند کلمه در مورد صحنه می گوید ، و این خیال شما را در یک لحظه روشن می کند. دوست شما فقط بعضی از درختان را می بیند ، به علاوه یک رودخانه ساده که در این بین جریان دارد. با این حال ، شما خیلی بیشتر جلو می روید ، رنگ شن و ماسه ها ، حیوانات اطراف ، آتشی را که گذاشته اید ، قایقی را که قرار است سوار شوید و بسیاری از عناصر زیبا را تجسم می کنید.

متفکران دیداری خیالبافان فوق العاده‌ای هستند.

  • می توانید مردم را از روی چهره به یاد بیاورید.

احتمالاً در زندگی در بسیاری از گروههای اجتماعی مورد استقبال قرار گرفته اید. اگر یک متفکر دیداری هستید ، مطمئناً در به خاطر سپردن اعضای گروه با نام آنها مشکل داشته اید. شما معمولاً تمام پیکسل های تصویر چهره آنها را در ذهن خود به یاد می آورید ، اما به سختی می توانید یک نام ساده را به یاد بیاورید. به همین دلیل است که شما ممکن است بپرسید؛ “ببخشید ، اسم شما چه بود؟” و یا با خجالت به روی خودتان نیاورید که نام فردی را که می‌شناسید را به یاد نمی‌آورید.

این در حالی که خوب است چندان هم خوب نیست. زمان لازم است تا افراد را با نام آنها بشناسید و با این روند ممکن است چندین بار خجالت زده شوید. با این وجود ، وقتی آنها را در یک کافه می بینید که هرگز فکر نمی کردید افراد آشنا را آنجا ببینید. می توانید چهره آنها را بعد از یک دهه به یاد بیاورید.

  • شما هنرمند بودن را دوست دارید.

از آنجا که شما یک متفکر دیداری هستید ، با تصاویر راحت تر از کلمات هستید. شما می توانید آنچه را که در ذهن شماست با استفاده از تصاویر بیان کنید. شاید برای انتقال پیام با کلمات راحت نباشید و در اعماق ذهن و قلب خود ، هنر و هنرمند را می ستایید.

تصویر مفاهیم را در خود جای می‌دهند. همانند کلمه که تصویری نقاشی شده است از مفهومی که وجود دارد.

متفکران دیداری معمولاً  درمشاغل مرتبط با تصاویر، ترسیم ها، فانتزی‌ها و خلاقیت ها راضی تر هستند.

  • متفکران بصری پروژه هایی را با رویکردهای کاملاً متفاوت برنامه ریزی می کنند.

برخی افراد نمودارها و اطلاعات سازمان یافته را به درد نخور می دانند ، اما متفکران دیداری آنها را دوست دارند.متفکران بصری تمایل دارند اطلاعات را به شکل نمودارها ، صفحه گسترده های رنگارنگ ، اینفوگرافیک ها و … طبقه بندی کنند. آنها دوست دارند از روش های خاص خود برای شروع یک پروژه استفاده کنند. آنها انبوهی از کلمات را که در مورد پروژه روی کاغذ نوشته شده دوست ندارند ، آنها سعی می کنند قبل از شروع کل عملیات بر آنها نظارت و طبقه بندی کنند. متفکران دیداری صرفاً به این دلیل که ابزار گرافیکی و تصویری در کار خود دارند ، می توانند در انجام وظایف خود با تلاش بیشتری موفق شوند.

  • پروفایل اینستاگرام متفکران دیداری، مانند سایر اطلاعات دیجیتالی منظم و زیبا است.

. یک متفکر بصری ، یا در ذهن یا در زندگی بیرونی خود با عکس زندگی می کند. آنها معمولاً اجازه می دهند تصاویرشان صحبت کنند. آنها دوست دارند که پروفایل اینستاگرامشان به عنوان یک مجموعه زیبا از تصاویر مشاهده شود، دقیقاً مانند اینکه چگونه آن را به طور کلی در ذهن خود ترسیم می کنند.

متفکران بصری تمایل دارند که پوشه های سازمان یافته تری از رایانه های خود داشته باشند. آنها موسیقی خود را احتمالاً براساس خواننده یا آلبوم ها مرتب می کنند. یک متفکر بصری عکس های خود را در بسیاری از آلبوم ها طبقه بندی می کند تا بداند کجاست.

 آنها صفحه پاک کننده دسکتاپ دارند.

  • یک متفکر بصری مشاغلی را دوست دارد که مستلزم خلاقیت ، هنر و طراحی باشد.

برای یک متفکر دیداری نشستن پشت میز ، کار با کامپیوتر و وارد کردن هر روز تعداد زیادی واژه و عدد به صفحات گسترده خسته کننده است .

متفکران بصری می توانند تبدیل به هنرمندان  ، عکاسان ، طراحان گرافیک ، معماران ، طراحان داخلی و غیره شوند. مشاغلی که انجام وظایف تکراری در آنها انجام می شود و باید بر اساس یک برنامه منظم انجام شود ، نمی تواند عطش و نیاز متفکران دیداری را به خلاقیت و نوآوری از بین ببرد.

  • متفکران دیداری در توضیح ایده های خود با استفاده از کلمات مشکل دارند.

موقعیت های بسیاری وجود داشته است که توضیح کلامی آنچه در ذهن شماست برای شما سخت بوده است. این بار ، شما به دنبال یک کاغذ هستید تا آنچه را که فکر می کنید ترسیم کنید. این به این دلیل است که شما با تصاویر فکر می کنید.

  • جامعه برای پیشرفت به اندیشمندان دیداری نیاز دارد. اگرچه ممکن است مردم ناتوانی شما در توضیح همه چیز از طریق کلمات را ناخوشایند بدانند ، شما می توانید از تخیل و دیدگاه متفاوت برای پیشبرد دانش استفاده کنید.
  • متفکران دیداری می‌توانند مخترع باشند.

تفکر دیداری ، تخیل و خیال پردازی درباره آینده از جمله موارد ضروری برای یک مخترع است. مهندسانی که بسیاری از چیزهای فیزیکی پیرامون ما را اختراع کرده اند تقریباً همه متفکران دیداری درخشانی بوده اند.

همه نمی توانند یک متفکر دیداری و مخترع عالی باشند. اگر دوست دارید مخترعی باشید که بتواند نیازهای مردم را در آینده پیش بینی کنید و پاسخگوی نیازهای آنها باشید ، باید تصور خود را ارتقا دهید و رویای بهتری داشته باشید. رویایی که از سطح نیازهای فردی شما بالاتر برود.

  • آیا اکنون فکر می‌کنید که یک متفکر دیداری هستید؟

 متفکر دیداری بودن لزوماً به این معنی نیست که شما فردی باهوش تر از کسانی هستید که به طور طبیعی از روشهای دیگری برای حفظ چیزها یا ذخیره آنها در ذهن خود استفاده می کنند. در عین حال ، این احتمال وجود دارد که شما بتوانید خلاقیت بیشتری را به روشی که برای اجرای یک پروژه برنامه ریزی شده وجود دارد تزریق کنید.

ممکن است یک فرد دارای تفکر دیداری بعنوان فرد دارای نقص تمرکز شناسایی شود و خود را سال ها در انجام فعالیت های طولانی مدت ناتوان بداند در صورتی که شناخت و سازمان دهی تفکر دیداری می‌تواند برای مدیریت ذهن موثر و کارآمد باشد.